Stichting Mediawijzer en Driestar educatief lanceren Mediaopvoedwijzer

Veel ouders worstelen met mediaopvoeding: moet ik mijn kind op z’n twaalfde verjaardag een smartphone geven? Hoe voer ik een goed gesprek over groepsdruk in WhatsAppgroepen?

Voor hen is de website Mediaopvoedwijzer ontwikkeld, die vrijdagavond wordt gelanceerd tijdens het symposium Mediaopvoeding in Gouda. De Mediaopvoedwijzer is een gezamenlijk product van stichting Mediawijzer en Driestar educatief.

De Mediaopvoedwijzer geeft ouders adviezen op maat, die passen bij hun opvoedstijl en levensvisie. Op de site wordt aan ouders over veertien thema’s gevraagd een van de stellingen te kiezen die het best bij hen past. Thema’s als geldbesteding, communicatie, matigheid en geloofsbeleving passeren de revue. Na het invullen van de stellingen krijgen opvoeders per thema opvoedadviezen aangereikt die aansluiten bij de gekozen stelling.

Wim Büdgen van stichting Mediawijzer: „Veel mensen kunnen het hele veld van mediaopvoeding niet overzien: er zitten nogal wat aspecten aan. Het is mooi dat die in de Mediaopvoedwijzer zijn verwerkt. Als ouders er in alle rust doorheen gaan, krijgen ze meer greep op mediaopvoeding.”

Lees hier een uitgebreider interview met Büdgen.

Steun het werk van stichting Mediawijzer. Maak een gift over naar
rekeningnummer NL22INGB0674099281 t.n.v. stichting Mediawijzer te Apeldoorn.